Nie sikamy, nie krzyczymy

Po kilkunastu miesiącach dyskusji urzędników i przedsiębiorców powstał „Kodeks dobrych praktyk dla klubokawiarni”. Zgodnie z jego założeniami goście warszawskich lokali nie powinni m.in. śpiewać sto lat i wnosić własnych alkoholi, a powinni korzystać z toalet i szanować działania funkcjonariuszy. Co Wy na to?

Opublikowany dziś kodeks to zbiór wskazówek dla prowadzących klubokawiarnie, restauracje itp., a także ich gości. Cel – dobre współżycie z sąsiadami, którzy już nie raz skarżyli się na hałas i syf, jaki zostawiają po sobie imprezowicze.

Kodeks zobowiązuje przedsiębiorców m.in. do monitorowania hałasu, upominania gości, gdy jest taka potrzeba i zacieśnienia współpracy z policją czy strażą miejską. Ma również zachęcać samych gości do stosowania dobrych praktyk sąsiedzkich, w tym niekrzyczenia czy niesikania pod oknami mieszkań. Generalnie – sporo w nim zakazów i nakazów, z których wyłania się wizja miasta idealnego.

Ciekawa jestem jaki efekt przyniesie rozpropagowanie kodeksu. Czy w ogóle jakiś przyniesie? Nie mniej jednak (nie odnosząc się do tego, że wypracowanie tego dokumentu trwało od jesieni 2012 r. (!)) cieszy mnie fakt wspólnej próby zmierzenia się z na prawdę ważnym problemem przez przedsiębiorców i ratusz. To z pewnością pierwszy pozytywny rezultat kodeksu ;)

 

Kodeks do pobrania tutaj.

Komunikat klubokawiarni skierowany do ich gości (załącznik kodeksu) poniżej:

 

materiały promocyjne

materiały promocyjne

 

Lubimy tę część miasta, dlatego:

1. Szanujemy jej mieszkańców

nie krzyczymy

nie śpiewamy sto lat, bo nie wszyscy muszą obchodzić dziś urodziny

nie rozmawiamy głośno pod oknami mieszkań

2. Dbamy o jej przestrzeń

nie śmiecimy: butelki, kubki i niedopałki wyrzucamy do koszy

korzystamy z toalet, jeśli mamy taką potrzebę

nie blokujemy innym korzystania z przestrzeni publicznej, nie blokujemy

ciągów komunikacyjnych

3. Dbamy o bezpieczeństwo – jeśli widzimy potencjalnie niebezpieczne sytuacje

informujemy o tym natychmiast obsługę klubu

4. Nie wynosimy alkoholu poza miejsce sprzedaży

5. Nie wnosimy własnego alkoholu – wspieramy miejsca, które lubimy

6. Szanujemy działania funkcjonariuszy, reagowanie na zgłoszenia to ich praca –

dajmy dowód, że nasze zachowanie nie narusza porządku publicznego

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: