Manifestacja zakręconych

//Mam już dość dyskusji o „warszawskich słoikach”. Wszyscy o tym – tak, jakby było to nowe zjawisko, albo przynamniej nowe określenie. Ale są i tacy, co z jałowych rozmów o warszawiakach i nie-warszawiakach czerpią inspirację. Oto kilka słoikowych gadżetów.//

Choć Kasia Czapska nie była pierwszą graficzką, która wpadła na pomysł produkcji gadżetów ze słoikami, to jej koszulki zobaczyłam jako pierwsze. I muszę przyznać, że do dziś podobają mi się najbardziej.

sloik czapska

T-shirty robi też Anna Drobiec. Sami przyznacie, że aranżacja na zdjęciu jej produktu jest super ;)

jestem sloikiem

Na fali dyskusji o słoikach zrodziła się też jeszcze jedna inicjatywa, za którą stoi Adam Kędzierski. Zwie się Jar Project i przyświeca jej hasło: „Nie ważne skąd jesteś, ważne co masz w sercu”. To najtańsza, ale też – jak dla mnie – najbardziej tandetna propozycja.

jar project

Comments
3 Komentarze to “Manifestacja zakręconych”
  1. Kamila Bardziłowska pisze:

    „nieważne” a nie ” nie ważne” oraz jeżeli się zżymacie, że słoiki to nie nowe zjawisko to po co te koszulki, marsze i inicjatywy? Jest to nowe określenie i nowe zjawisko, i będąc tymże słoikiem nie wypierajcie się tego, i nie udawajcie, że cała ta akcja nie istnieje. Istnieje-są słoiki, jeżdża do domu do Płonska, Białegostoku itd itd, pracują za stawki na które warszawiaków nie stac, oraz wynajmują mieszkania w 5 osób. It’s real.

  2. szymon pisze:

    Myślę że tak jak w każdej społeczności nie każdy diskopolowiec jest debilem.

  3. wawaconcept pisze:

    Oczywiście, że zjawisko istnieje. Warszawa ma je już w siebie wpisane – podobnie zresztą, jak każde duże miasto. Ja po raz pierwszy spotkałam się określeniem „słoik” już kilka la temu, jak startowało tvnwarszawa.pl. Do dziś zresztą pod tekstami na tym portalu pojawiają się komentarze na ten temat. Zwykle agresywne, obraźliwe, wulgarne. Wstyd mi za nie (jako rodowita warszawiaka nie chce mieć nic wspólnego z taką retoryką!) i dlatego mam dość dyskusji o warszawiakach i nie-warszawiakach. „Słoikowe” gadżety trochę ją rozluźniają, bo jak dla mnie są wyrazem dystansu do tematu zarówno ze strony rodowitych mieszkańców, jak i tych nowych co wynajmują mieszkania w 5 osób.
    PS: „Ważne”, „nie ważne” to cytat, oryginalna pisownia.

Skomentuj

